Gesteunde Projecten

Welke initiatieven worden door Stichting Renesse ondersteund?

© Foto: Barbara Kerkhof

Een overzicht

In 1997 werd Stichting Renesse losgekoppeld van de Gemeente en zou ze verder gaan als beheer- en beleggingsmaatschappij. Om hiertoe te kunnen overgaan werd het statutair mogelijk gemaakt om de financiële reserves aan te spreken voor activiteiten van recreatieve, toeristische, culturele, educatieve of sportieve aard. Inmiddels wordt menig evenement of instelling ondersteund door Stichting Renesse. Hieronder vind je een overzicht.

Concert at Sea

Met een groep vrienden nog even naar het Zeeuwse strand. Vooraan staan bij je favoriete artiest. Op de dam liggen met een biertje en lekker eten. Een rondje in het reuzenrad en met een cocktail in de hand kijken naar de zonsondergang.

Op Concert at SEA is inmiddels meer te beleven dan op een gewoon muziekfestival. Er gebeurt er elk jaar wel iets bijzonders, zowel op het podium als ervoor. Er rijden, lopen en vliegen straattheateracts over het terrein en er is een uitgebreid assortiment aan eten en drinken met aandacht voor al het lekkers dat Zeeland te bieden heeft.

Brouwersdam
(ter hoogte van Port Zélande)

Weg van de Buitenlandse Pers 5
4305 RJ Ouwerkerk

Watersnood-
museum

De Verhalen over Water, dat is waar dit museum over gaat. Verhalen over de Watersnood van ’53, over de wederopbouw, over de Deltawerken en verhalen over waterveiligheid. Steeds verteld door de mensen die het hebben meegemaakt. Het Watersnoodmuseum wil graag blijven vernieuwen en steeds weer nieuwe generaties kennis te laten maken met verhalen over de kracht van het water. Zo houden we de herinneringen aan de watersnoodramp van 1953 levend en schenken we aandacht aan de eeuwige strijd tegen het water.

Stichting Museumhaven

Ontdek de rijke maritieme historie van Zierikzee bij de Museumhaven Zeeland. Dit museum op twee locaties – een scheepswerf en een haven vol authentieke schepen – is een leuk uitje voor alle leeftijden. In de werf restaureren we oude schepen en scheepsmotoren, geven onze kennis door en vertellen de verhalen van de Zierikzeese haven. In de levendige Oude Haven in het centrum van Zierikzee vind je onze vloot. Ben je in Zierikzee? Bezoek de Museumhaven!

Vissersdijk 2
4301 ND Zierikzee

Sportcentrum Westerschouwen
Daleboutseweg 9
Burgh-Haamstede

Aemstie Alive

Wat begon als een bescheiden feest is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in De Westhoek en ver daarbuiten: Aemstie Alive. Traditioneel gehouden in het 3 weekend van januari. Op de line-up prijken steevast klinkende namen als Miss Montreal en DiRect, die garant staan voor een onvergetelijke muziekavond. Inmiddels is er op de vrijdag voordien ook een evenement voor de jongere generatie van 12-18 jaar, met muziek, bekende gasten en nog veel meer!

Museumboerderij Goemanszorg

Bezoek Museumboerderij Goemanszorg. Reis door de tijd en ontdek hoe het recente, rijke landbouwleven hier tot leven komt. Misschien komen uw eigen herinneringen hier wel tot leven. In het authentiek ingerichte woonhuis, de schuur of het erf en de tuin. Laat u verrassen door de dynamische presentaties en de boeiende verhalen

Molendijk 3

Adriaanskerk Dreischor. Diverse optredens
Vzos, Oratorium Oosterland
Nieuwerkerk Bruist

Ga de uitdaging met ons aan!

Stichting Renesse biedt financiële steun aan organisaties, die activiteiten verrichten op het gebied van recreatie, toerisme, cultuur, educatie en sport.

Deze steun bestaat in de meeste gevallen uit het verlenen van eenmalige subsidies. Voor een eenmalige bijdrage kan een verzoek worden ingediend. Er gelden uiteraard richtlijnen voor het verlenen van financiële steun. Vorig jaar kende de Stichting Renesse heel wat incidentele bijdragen toe.

Team Stichting Renesse